Revolut cere Facebook să contribuie la rambursarea sumelor pierdute de victimele fraudelor comise prin platformele sale

EconomieRevolut cere Facebook să contribuie la rambursarea sumelor pierdute de victimele fraudelor comise prin platformele sale

Revolut cere companiei Meta să contribuie la rambursarea sumelor pierdute de victimele fraudelor comise prin platformele sale, arătând că propunerea de a face transfer de informaţii cu băncile britanice nu este de ajuns pentru un răspuns ferm la problema globală a fraudelor.

La nivel global, în primul semestru 2024, platformele Meta au generat 62% dintre scam-urile raportate către Revolut, iar în România, 73% dintre scam-urile raportate au provenit de pe platformele social media ale Meta. La nivel global, 39% dintre scam-uri au fost diseminate sau au provenit din Facebook, în timp ce în România, Facebook a fost principala sursă pentru 37% dintre scam-urile semnalate către Revolut.

”Revolut, fintech-ul global cu peste 4 milioane de clienţi în România şi 45 de milioane la nivel global, cere companiei Meta să contribuie la restituirea sumelor pierdute de victimele fraudelor facilitate de platformele sale, indicând că recentul anunţ privind acceptul de a partaja date şi informaţii cu instituţiile bancare britanice este insuficient pentru a controla fenomenul global al fraudelor şi scam-urilor”, anunţă compania.

Revolut a publicat cel de-al doilea Raport privind protecţia fondurilor clienţilor şi prevenirea fraudelor, aferent primului semestru al anului 2024. Acesta arată că platformele Meta au rămas principala sursă de fraude raportate către Revolut, în semestrul I 2024, reprezentând 62% din totalul scam-urilor, faţă de 64%, ponderea deţinută în sem. II 2023.

Meta a anunţat recent că va încheia parteneriate de partajare a datelor cu băncile şi instituţiile financiare britanice pentru a preveni fraudele generate pe platformele sale, dar Revolut consideră că această iniţiativă nu rezolvă principalele probleme legate de fenomenul fraudelor online:

Se pune accentul, din nou, pe responsabilitatea companiilor financiare de a prezenta informaţii despre fraudele care provin din platformele de social media ale Meta, în loc să se insiste pe implementarea de sisteme de monitorizare a fraudelor distribuite prin canalele Meta.
Iniţiativa vizează doar piaţa britanică, în timp ce problema fraudelor răspândite prin social media este una globală, care afectează utilizatori şi companii din foarte multe ţări.
Nu este luat niciun angajament faţă de rambursarea sumelor pierdute de victimele scam-urilor distribuite şi promovate prin social media, deşi compania Meta ar putea profita de pe urma reclamelor false sau care atrag victimele.
„Aceste planuri par doar nişte paşi mărunţi înainte, în timp ce la nivel de industrie este nevoie de nişte progrese serioase. Cel mai recent raport al nostru privind fraudele şi criminalitatea financiară ne arată că platformele de social media au continuat să fie principala modalitate de diseminare a scam-urilor, anul acesta, la fel ca anul trecut. Victimele şi instituţiile financiare sunt cele care suportă costurile. Dar platformele de social media nu au nicio responsabilitate în ceea ce priveşte rambursarea sumelor sustrase şi nu există niciun mecanism de a le motiva să facă asta. Un simplu angajament de partajare a datelor, chiar dacă util, este insufficient. Avem convingerea că autorităţile locale vor lua măsuri pentru a controla acest fenomen, dar a devenit o urgenţă ca Meta şi alte platforme de social media să se angajeze în susţinerea victimelor escrocilor din online, aşa cum procedează şi instituţiile financiare. Tăcerea deţinătorilor de platforme social media în legătură cu acest subiect spune totul. Dacă noi facem tot posibilul pentru a ţine clienţii în siguranţă, la fel trebuie să facă şi aceste platforme. Noi ar trebui să fim ultima linie de apărare, nu singura linie de apărare împotriva fraudelor”, a declarat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut.

Iată câteva dintre datele prezentate în Raportul Revolut privind protecţia fondurilor clienţilor şi prevenirea fraudelor:

Meta rămâne principala modalitate de propagare a scam-urilor
Global: În primul semestru 2024, platformele Meta au generat 62% dintre scam-urile raportate către Revolut. Meta este responsabilă de cel mai mare procent de scam-uri comparativ cu semestrul II 2023, în ciuda retoricii conform căreia ar urmări limitarea acestora.

În România: 73% dintre scam-urile raportate au provenit de pe platformele social media ale Meta.

Facebook a fost sursa cel mai des întâlnită, potrivit Revolut.

Global: 39% dintre scam-uri au fost diseminate sau au provenit din Facebook, adică dublu faţă de numărul de cazuri provenite din WhatsApp (18%) şi de peste trei ori mai multe decât cele din Telegram (12%).

În România, Facebook a fost principala sursă pentru 37% dintre scam-urile semnalate către Revolut, fiind platforma socială cu cel mai mare număr de fraude generate.

Citeste si alte articole: