F-16, Mirage 2000, Gripen, Eurofighter, donate Ucrainei. Cu ce rachete vor lovi Rusia

ExterneF-16, Mirage 2000, Gripen, Eurofighter, donate Ucrainei. Cu ce rachete vor lovi Rusia

F-16, Mirage 2000, Gripen, Eurofighter, donate Ucrainei. Cu ce rachete vor lovi Rusia? Ucraina se așteaptă să i se furnizeze, în plus față de F-16, avioane Mirage 2000 și negociază Gripen și Eurofighter

F-16, Mirage 2000, Gripen, Eurofighter, donate Ucrainei. Cu ce rachete vor lovi Rusia?  Rustem Umierov, ministrul apărării al Ucrainei, a declarat duminică că aliații occidentali ai Kievului s-au angajat să transfere luptătorii multirol francezi Mirage și suedezi Gripen pentru a consolida apărarea aeriană a Ucrainei.

Ucraina se așteaptă ca aliații să furnizeze avioane franceze Mirage-2000, în timp ce discută despre furnizarea svioanelor Saab JAS-39 Gripen din Suedia și avionul germano-britanic Eurofighter Typhoon.

F-16, Mirage 2000, Gripen, Eurofighter, donate Ucrainei. Cu ce rachete vor lovi Rusia?

„Discuții despre angajamente cu privire la Gripen sunt în desfășurare, la fel și consultările cu privire la Eurofighter. Aceasta este o listă excelentă de platforme și discutăm când vor începe. În curând, vom avea rezultate de anunțat. Sper că putem raporta în curând”, a spus ministrul, Rustem Umierov, la emisiunea știrilor naționale 24/7, după cum a raportat European Pravda.

Potrivit lui Umierov, ministerul s-a concentrat anterior pe pregătirea piloților, infrastructura de luptă și platformele operaționale, dar acum caută superioritatea aeriană asupra Forțelor Armate Ruse.

„Inamicul folosește până la 300 de avioane și 300 de elicoptere, așa că le spunem aliaților de câte avioane avem nevoie. De asemenea, explicăm realist de ce platforme avem nevoie și de ce arme.”.

La 20 septembrie, forțele armate franceze au declarat că primul lot de piloți ucraineni și-au încheiat pregătirea pe aeronavele AlphaJet. Anterior, s-a raportat că primul set de piloți ucraineni a început pregătirea teoretică pe avioanele de vânătoare F-16 din România și ar putea începe pregătirea practică în lunile următoare.

Secretarul de Externe al Marii Britanii, David Lammy, a declarat că sunt în desfășurare discuții delicate cu Casa Albă pentru a permite Ucrainei să lanseze rachete Storm Shadow pe teritoriul Rusiei, subliniind că este timpul pentru „nerv și curaj”.

„Deci, acesta este un moment critic pentru nervi, curaj, răbdare și forță din partea aliaților care sunt alături de Ucraina”, a spus el, după cum a raportat European Pravda.

Cum se poate evita escaladarea

AGM-154 JSOW de înaltă precizie, o bombă cu glisare, pare să fie inclus în noul pachet de asistență în armament din SUA în valoare de 375 de milioane de dolari care va fi anunțat luni, 23 septembrie, potrivit Politico.

Politico relatează că acest pachet, care ar trebui anunțat luni, 23 septembrie, va include artilerie și alte muniții, inclusiv rachete antiaeriene.

Dar există o soluție să fie transformată într-un analog Storm Shadow/SCALP, ocolind în același timp escaladarea și amenințările lui Putin, pentru că va fi „made in Ukraine”.

Există o metodă de a converti AGM-154 JSOW într-o rachetă de croazieră cu drepturi depline. Și s-a testat deja, potrivit Defense Express.

La mijlocul anilor 2000, Raytheon, care a dezvoltat AGM-154 JSOW, a început să lucreze la versiunea JSOW-ER, care trebuia să devină o rachetă de croazieră prin adăugarea unui mic motor cu reacție Pratt & Whitney TJ-150, utilizat în ținte false ADM-160 MALD

Acest lucru a făcut posibilă extinderea domeniului de utilizare la 550 km. Și JSOW-ER a fost supus testelor de zbor în 2009. Raytheon a declarat atunci că JSOW-ER va deveni un mijloc destul de ieftin de luptă pe rază lungă la un preț de 350 de mii de dolari.

JSOW este un „container zburător”, ceea ce permite echiparea cu un cap de orientare pentru imagini termice și alte sisteme.

AGM-154 JSOW are câteva caracteristici importante în comparație cu alte bombe de alunecare: o rezistență mai mare a navigației prin satelit la interferența EW, ceea ce este extrem de important, deoarece versiunile standard ale JSOW au doar sisteme de navigație inerțiale și prin satelit.

JSOW este, de asemenea, realizat folosind tehnologii stealth. Modernizarea depinde de Ucraina, iar motoarele TJ-150 sunt deja scoase pe imprimantă 3D.

Distanța reală de utilizare ar fi de 40 km.

Citeste si alte articole: