Vânzările de mașini noi în UE, la cel mai mic nivel din ultimii trei ani

EconomieVânzările de mașini noi în UE, la cel mai mic nivel din ultimii trei ani

Vânzările de autoturisme în Uniunea Europeană (UE) au atins în luna august cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani, după o scădere de 18,3%,  iar vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 43,9%, potrivit unui raport al Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA). Cererea pentru mașini electrice a scăzut pentru a patra lună consecutivă.

Acest lucru a fost influențat de scăderile de două cifre ale vânzărilor pe piețele majore, precum Germania, Franța și Italia.

Vânzările de mașini complet electrice au coborât cu 43,9% în august, marcând a patra lună consecutivă de scăderi, în timp ce cele mai mari piețe de vehicule electrice din blocul comunitar, Germania și Franța, au înregistrat scăderi de 68,8% și, respectiv, 33,1%.

Siatuația pieței auto e mai proastă decât înainte de pandemie

Vânzările de mașini în Europa au scăzut mult sub nivelurile anterioare pandemiei de COVID-19, iar producători auto precum Volkswagen au avertizat că această tendință s-ar putea să nu se schimbe în viitorul apropiat.

Creșterea vânzărilor de vehicule electrice a încetinit, parțial din cauza politicilor divergente privind stimulentele, în timp ce autoritățile de reglementare au impus tarife mari pentru a descuraja importurile de vehiculele electrice ieftine din China.

Vânzările de mașini electrice cu baterie și plug-in au scăzut cu 43,9% și, respectiv, 22,3% în august, în timp ce vânzările de mașini hibrid-electric au crescut cu 6,6%, ajungând la o cotă de piață de 31,3%.

Înmatriculările de mașini produse de cei trei mari producători auto din Europa, Volkswagen, Stellantis și Renault, au scăzut față de anul trecut cu 14,8%, 29,5% și, respectiv, 13,9%.

Vânzările producătorului de vehicule electrice Tesla au scăzut cu 43,2%, iar cele ale companiei chineze SAIC Motor au scăzut cu 27,5%.

Hibridele, preferate electricelor

Cota de piață a mașinilor hibride electrice a crescut în UE în ultimele luni, deoarece cumpărătorii le consideră un compromis accesibil între mașinile cu combustie internă și cele complet electrice.

Pentru a stimula piața vehiculelor electrice, Germania a convenit în septembrie asupra unor deduceri fiscale de până la 40% pentru companiile care vând mașini electrice, după ce anul trecut a încheiat un program de subvenții destinat accelerării tranziției verzi.

Se estimează că mașinile electrice pe baterie vândute în blocul comunitar vor ajunge la o cotă de piață totală de 20%-24% până în 2025, în principal datorită prețurilor de vânzare mai mici.

Citeste si alte articole: