Băncile locale au manifestat inițial reticență în a adopta TikTok ca un nou canal de creștere a notorietății brandului. Totuși, cele care au ales să dezvolte conținut pe această platformă tânără au reușit să atragă rapid comunități mai mari de urmăritori decât pe Instagram, potrivit platformei Future Banking.
Topul băncilor după numărul de followers pe TikTok
Banca Transilvania – 517.400 followers
ING Bank – 149.800 followers
BCR (George) – 100.700 followers
Salt Bank – 6.281 followers
Raiffeisen Bank – 2.037 followers
Libra Internet Bank – 1.553 followers
First Bank – 70 followers
Revolut – 125.800 followers
Din totalul băncilor comerciale care oferă servicii persoanelor fizice în România, doar opt au o prezență activă pe TikTok, incluzând și Revolut. Dintre acestea, doar patru bănci au conturi verificate pe rețea (cu bifa albastră lângă nume).
De ce ar trebui băncile să ia în serios TikTok?
În România, există puține surse oficiale care să analizeze în detaliu evoluția rețelelor sociale și consumul de social media, dar un studiu realizat de Datareportal arată că TikTok este aproape să depășească Facebook în ceea ce privește numărul de utilizatori înregistrați, cu 8,97 milioane versus 9,05 milioane (date de la începutul anului 2024).
De asemenea, românii petrec deja cel mai mult timp pe TikTok comparativ cu alte rețele sociale.
La nivel global, TikTok a cunoscut o creștere spectaculoasă începând din 2018, când avea 55 de milioane de utilizatori activi, ajungând astăzi la peste 1,6 miliarde de utilizatori activi, devenind astfel a cincea cea mai populară rețea socială, după Facebook, YouTube, Instagram și WhatsApp.
Statistici globale arată că 55% dintre utilizatorii TikTok au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, grup demografic crucial pentru bănci, deoarece aceștia sunt pe cale să atingă apogeul veniturilor.
În plus, când vine vorba de timpul petrecut pe platformă, TikTok se distanțează semnificativ de Instagram, cu utilizatorii petrecând în medie 95 de minute pe zi pe TikTok, față de 62 de minute pe Instagram.