Constructorul chinez de automobile electrice BYD anunţă construirea unei uzine de maşini la Szeged, în Ungaria. Rivalul Tesla, prezent în Ungaria cu o uzină de autobuze electrice, a devenit în decembrie primul constructor mondial

EconomieConstructorul chinez de automobile electrice BYD anunţă construirea unei uzine de maşini la Szeged, în Ungaria. Rivalul Tesla, prezent în Ungaria cu o uzină de autobuze electrice, a devenit...

”BYD se pregăteşte să construiască prima sa uzină de maşini private la Szeged, în Ungaria, marcând o etapă semnificativă către mobilitatea verde în Europa”, anunţă pe X BYD Europe.

Prin această nouă uzină de automobile, grupul ”speră să accelereze intrarea vehiculelor de turism cu energie nouă pe piaţa europeană, să-şi aprofundeze prezenţa mondială şi să promoveze în mod activ transformarea verde a infrastructurilor energetice mondiale”, anunţă el.

Uzina urmează să fie construită în etape şi să creeze mii de locuri de muncă la faţa locului, anunţă BYD.

Ea ”va fi una dintre investiţiile cele mai importante din istoria şi economia Ungariei”, se felicită într-un comunicat minitrul ungar de Externe Peter Szijjarto, fără să prezinte cifre.

BYD este deja prezent în Ungaria – cu o uzină de autobuze electrice.

Ungaria este pe cale de a deveni un producător major de baterii de vehicule electrice – a doua în UE, după Germania -, la o uzină uriaşă prevăzută tot de un grup chinez, CATL.

UN PRODUCĂTOR DE BATERII DEVENIT GIGANT

BYD (”Build Your Dreams”, ”construieşte-ţi visele”) este una dintre cele mai importante mărci de vehicule electrice din China.

Grupul – între ai cărui acţionari se află Warren Buffett – a devenit luna aceasta primul constructor mondial care a depăşit plafonul simbolic de cinci milioane de vehicule electrice produse.

Firma – specializată în conceperea şi fabricarea de baterii – s-a diversificat în sectorul automobilului începând din 2003.

BYD şi-a oprit producţia de maşini pe benzină în 2022 şi se concentrează de-acum în mod exclusiv asupra modelelor hibride şi electrice.

Numeroşi constructori străini – ca Tesla, BMW, Mercedes, Audi, Toyota, Ford – depind de-acum de BYD în privinţa bateriilor lor.

Însă succesul tot mai mare al întreprinderilor chineze de vehicule electrice pe piaţe străine provoacă fricţiuni, în contextul în care în China sectorul a beneficiat de zeci de ani de subvenţii acordate de beijing în domenii tehnologice conexe.

Uniunea Europeană (UE) a anunţat anul acesta o anchetă cu privire la acste subvenţii, invocând o concurenţă neloială.

În Ungaria, politica veche a premierului Viktor Orban de a ”privi către est” le-a permis întreprinderilor asiatice să beneficieze de facilităţi fiscale, de subvenţii ale infrastructurilor şi de crearea de locuri de muncă, menite să le atragă.

Citeste si alte articole: