Bugetul casei. Cum să-l organizezi ca să economisești

Bugetul casei Cu toții ne dorim să punem...

Vrei o mașină? Trebuie să răspunzi la trei întrebări

Achiziție mașină Când te-ai hotărât să-ți cumperi o...

Asociația CRIES a lansat la Timișoara campania „Apă bună de băut”

Din OrasAsociația CRIES a lansat la Timișoara campania „Apă bună de băut”

Cu ocazia Zilei Mondiale de Monitorizare a Apei, Asociația CRIES a lansat la Timișoara campania „Apă bună de băut”. Această campanie are drept scop să atragă atenția asupra importanței apei potabile de la robinet și să promoveze consumul acesteia în industria ospitalității locale.

Apa potabilă de la robinet este adesea luată drept un dat sau un bun comun, care nu primește suficientă atenție în publicitate sau reclame. Cu toate acestea, această apă reprezintă rezultatul unor procese complexe de tratare și asigurare a siguranței, făcând-o un bun esențial pentru sănătatea noastră.

Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare – a lansat această campanie pentru a se alătura trendului mondial și pentru a promova consumul de apă potabilă din rețeaua publică în industria ospitalității locale. Ei consideră apa drept un bun comun, nu ca un produs comercial.

La evenimentul de lansare, care a avut loc pe 18 septembrie 2023, la Timișoara, au participat reprezentanți ai industriei ospitalității locale, precum și proprietari de cafenele și restaurante din Timișoara care oferă gratuit apă din rețeaua publică clienților lor. Aceștia au împărtășit din experiența lor în ceea ce privește oferirea apei de la robinet și beneficiile pentru consumatori. De asemenea, au fost prezenți reprezentanți ai Aquatim SA, care au discutat despre procesul complex de asigurare a calității și siguranței apei din rețeaua publică.

„Cred că este o chestiune absolut normală, nu una pentru care să militezi. E natural ca în industria ospitalității să fie oferită și apă potabilă gratuit, iar noi, la Suppa Bar, folosim apă din Piața Unirii și toată lumea ar putea face asta, fără să povestim despre acest lucru”, a declarat Caius Merșa, reprezentant al asociației industriei ospitalității locale.

Iar Gyongyke Tieregan, specialist în cadrul Aquatim, a menționat că, „zilnic, în laboratorul Aquatim se fac 200 de analize la apa care ajunge la robinetele noastre. Este o apă sigură, verificată permanent, iar persoanele deranjate de mirosul sau gustul de clor din apă – absolut necesar pentru dezinfecția apei! – trebuie să știe că, lăsată puțin în aer liber sau la frigider, apa își pierde acest miros neplăcut pentru unii”.

Loredana Leordean de la Aquatim a subliniat, alături de colega sa, că apa potabilă de la robinet provenind din rețeaua locală este cel puțin la fel de sigură ca oricare alt produs îmbuteliat. În multe cazuri, chiar depășește standardele la toate criteriile luate în considerare.

„Demersul nostru este doar o picătură de apă mică într-un context marcat de schimbări climatice majore, dar este un demers ce își propune să încurajeze consumatorii să se întrebe de ce nu bem apă de la robinet, de fapt? Și care ar fi soluția ca lucrurile să se schimbe„, a spus Mihaela Vețan, președinte CRIES.

Campania „Apă bună de băut” își propune să încurajeze reprezentanții din industria ospitalieră să ofere gratuit consumatorilor apă din rețeaua publică. În viitorul apropiat, vor fi prezentate mai multe exemple de cafenele, restaurante și locații din Timișoara care deja adoptă această practică. Organizatorii intenționează să dezvolte o hartă cu toate locațiile implicate, iar toți cei interesați să se alăture acestui demers pot lua legătura cu coordonatorii campaniei la adresa lapas@cries.ro.

„Această campanie continuă seria demersurilor implementate de Asociația CRIES pentru a promova creșterea accesului la apă sigură pentru toți. Este un moment important de a conștientiza impactul de mediu și cel social, determinat de consumul de apă îmbuteliată. De exemplu, în Franța, Legea împotriva risipei din 2022 include o serie de măsuri ce vizează reducerea consumului de plastic, iar printre acestea se numără și obligativitate ca restaurantele să ofere clienților posibilitatea de a consuma apă gratuit din rețeaua publică”, precizează Mihaela Vețan, președinte CRIES.

Campania „Apă bună de băut” își propune pe termen lung să atingă mai multe obiective importante:

Creșterea implicării statului în programe care să asigure accesul la apă pentru toți cetățenii, conform Obiectivului de dezvoltare durabilă 6: Apă curată și sanitație.

Creșterea implicării cetățenilor în acțiuni civice care să faciliteze accesul la surse sigure de apă pentru toți cetățenii.

Creșterea transparenței cu privire la beneficiile consumului de apă din rețeaua publică, inclusiv pentru mediul înconjurător.

Această campanie face parte din proiectul LA PAS/ Slowing Down, care este inclus în Programul cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este cofinanțat de Primăria Municipiului Timișoara prin Centrul de Proiecte.

Campania își propune să evidențieze importanța accesului la apă sigură din rețeaua publică și să încurajeze consumul responsabil de apă, promovând apa ca un bun comun, nu ca un produs comercial.

Citeste si alte articole: