Bugetul casei. Cum să-l organizezi ca să economisești

Bugetul casei Cu toții ne dorim să punem...

Vrei o mașină? Trebuie să răspunzi la trei întrebări

Achiziție mașină Când te-ai hotărât să-ți cumperi o...

Contract de salubrizare „de tranziție”, în valoare de aproape zece milioane de euro, în Timișoara

Din OrasContract de salubrizare „de tranziție”, în valoare de aproape zece milioane de euro, în Timișoara

Primăria Timișoara are în plan încheierea unui contract de salubrizare temporar în valoare de aproape zece milioane de euro. Acest demers vine în contextul în care contractul-cadru existent pentru serviciile de salubrizare se apropie de expirare la sfârșitul anului, iar Primăria a finalizat recent caietul de sarcini pentru noul contract. Scopul acestei măsuri de ultim moment este să asigure că orașul nu va rămâne fără un operator de salubrizare până când noul proces de licitație se va încheia cu succes.

Prin urmare, primarul Dominic Fritz a propus consilierilor locali din Timișoara să voteze un proiect de hotărâre privind „aprobarea asigurării continuității prestării activităților de salubrizare stradală și deszăpezire, până la finalizarea procedurii de atribuire prin licitație deschisă, prin încheierea unui contract de achiziție publică de servicii, prin procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare”.

Primarul Timișoarei a explicat că acest contract de salubrizare temporar are scopul de a asigura funcționarea serviciilor de curățenie și colectare a deșeurilor în oraș pe o perioadă temporară până când noul contract va fi finalizat. Valoarea acestui contract provizoriu este de 42 de milioane de lei și va acoperi nevoile de salubrizare ale orașului pentru o durată de 18 luni.

Cu toate acestea, proiectul de hotărâre privind acest contract nu a fost aprobat în ședința Consiliului Local Timișoara, deoarece unii aleși locali au fost nemulțumiți de faptul că documentul a fost inclus pe ordinea de zi suplimentară cu foarte puțin timp înainte de începerea ședinței.

„Eu cred că sunt câteva probleme majore cu acest proiect. Undeva la trei ani după declarațiile despre cum o să facem un nou contract de salubrizare, ne găsim în situația în care contractul e expirat și trebuie să apelăm la un element care e, poate că nu e cazul să mă exprim eu asupra legalității lui, însă e cu probleme din punctul meu de vedere. Se folosește negocierea de acest tip atunci când apar situații neprevăzute, cum ar fi contestații în cadrul unei licitații, dar noi nici măcar nu suntem pe SEAP cu acest caiet de sarcini în momentul de față. Ceea ce mă intrigă este lipsa de semnături pe aceste documente. Toate documentele sunt semnate de către un singur consilier și de către domnul primar. Nimeni nu-și dorește ca Timișoara să rămână fără contract de salubrizare, nu e un element plăcut din niciun punct de vedere”, a declarat Dan Diaconu, consilier local PNL.

Primarul Dominic Fritz a adăugat că, în prezent, vechiul contract de salubrizare mai este valabil până la sfârșitul anului, însă resursele financiare alocate pentru acesta au fost epuizate.

„Contractul încă ar fi valabil până la sfârșitul anului, dar am cheltuit mai mulți bani pentru că am curățat, nu știu, de trei ori mai mult cred că decât în anul 2020 și așa că și plafonul, suma maximă în acest contract, s-a epuizat mai repede. Ne-am fi dorit ca licitația pentru contractul mare să înceapă acum două, trei luni, dar am preferat să lucrăm la un caiet de sarcini foarte bun pentru licitația mare. Acum este cumva contractul de tranziție, de maxim 18 luni. Vrem doar să ne lăsăm acest termen foarte generos să fim pregătiți pentru orice eventualitate. Chiar dacă licitația durează mai mult, chiar dacă trebuie să o reluăm, chiar dacă va fi contestată, să avem aceste 18 luni. Dar bineînțeles că e o clauză de reziliere dacă licitația va fi de succes în patru, cinci luni, atunci se încheie și acest contract de tranziție”, a afirmat Dominic Fritz.

Conform datelor furnizate de Primăria Timișoara, cantitatea de deșeuri colectate de pe domeniul public și din coșurile stradale în prima jumătate a acestui an (3.500 de tone) a fost de trei ori mai mare decât cea din aceeași perioadă din 2020 (1.200 de tone).

„Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei”, a transmit Primăria Timișoara.

Deoarece proiectul de hotărâre nu a fost aprobat în ședința de joi, acesta va fi supus din nou votului consilierilor locali din Timișoara în data de luni, 4 septembrie.

Citeste si alte articole: