Experiența utilizatorului descrie toate aspectele experienței unui utilizator atunci când interacționează cu un produs, serviciu, mediu sau instalație. Experiența utilizatorului se ocupă de factori funcționali și emoționali care afectează călătoria clientului și influențează achiziția.
Utilizabilitatea (user-friendly) este un factor decisiv în succesul UX. Doar site-urile web care pot fi utilizate fără bariere beneficiază de conversii. Ai nevoie de o agenție de marketing din Timisoara, deoarece UX este un proces complex.
Sunt necesare o mulțime de teste și considerații pentru a îmbunătăți în continuare experiența utilizatorului și pentru a face magazinul online un succes pe termen lung. Aici este mai bine să faci mai mulți pași mici, decât să te împiedici cu pași mari.
Experiența utilizatorului nu este un modul care poate fi încorporat în magazinul tău, ci mai degrabă un proces care se ocupă profund de propriul grup țintă și de interacțiunea utilizatorilor cu propriul tău site web. Pune-te în poziția propriilor potențiali clienți și începe să gândești ca ei, apoi întrebările despre experiența utilizatorului se vor rezolva aproape automat.
Experiența utilizatorului descrie experiența emoțională pe care o trăiește clientul atunci când cumpără în magazinul online și contribuie la construirea unei relații emoționale cu furnizorul. Utilizabilitatea, pe de altă parte, privește un magazin online din punctul de vedere al utilizabilității.
Experiența utilizatorului se ocupă de experiența în „bucuria de a folosi”, și prin urmare, este crucial să proiectezi un site web/un magazin online, astfel încât, utilizatorul să poată interacționa nu numai cu conținutul site-ului web fără bariere, ci să fie și implicat emoțional.
Înțelegerea importanței experienței utilizatorului
Mai simplu spus, UX economisește timp, bani și efort pentru afacerea ta pe tot parcursul procesului de proiectare, oferind valoare pe termen lung afacerii tale. Deși UX este adesea atribuită site-urilor web, poate fi aplicată și aplicațiilor sau oricărui alt produs sau serviciu care creează o experiență specifică.
Ce factori influențează experiența utilizatorului? Mai simplu spus, UX abordează patru întrebări de bază:
- Este ușor de folosit?
- Are o curbă de învățare plată?
- Este eficient?
- Este ușor de utilizat?
Răspunsul la aceste întrebări poate ajuta la identificarea a ceea ce este cel mai important pentru magazinul tău online. Oricare ar fi motivul pentru care intri în UX, fie că este vorba despre costuri de întreținere reduse, o rentabilitate mai mare a investiției sau dorința de a pune utilizatorul pe primul loc, există o mulțime de beneficii și din acest motiv, ai nevoie de o agenție de marketing.
Design intuitiv și navigare ușoară
Designul intuitiv, navigarea ușoară și UX sunt esențiale pentru succesul magazinului tău online, dar mulți nu reușesc să-și aprecieze importanța și neglijează designul grafic, pentru a se concentra pe sarcinile de afaceri. Indiferent de modul în care UX îți îmbunătățește afacerea, nu există nicio îndoială că UX contează pe tot parcursul designului tău.
Conexiunea emoțională este un alt instrument puternic în UX, și chiar și cei mai logici și raționali oameni sunt conduși de emoții. Ele sunt ceea ce ne face oameni. Emoțiile sunt folosite în mod constant în UX și creează un design incredibil de bun, atunci când sunt utilizate corespunzător. Înțelegerea modului în care designul emoțional este utilizat în UX, este importantă să ieși în evidență.
Mulți oameni cred că designul înseamnă cum arată fațada, exteriorul, dar de fapt este la fel de important să fie intuitiv, să funcționeze bine. Designul este, de asemenea, despre cum funcționează ceva, nu doar despre cum arată. Înțelegerea UX este cu siguranță o abilitate importantă în cadrul magazinului tău online. Trebuie să angajezi o agenție de marketing deoarece ai nevoie de cineva care a făcut training UX și are abilitățile, experiența și încrederea pentru a face față sarcinilor provocatoare din acest domeniu.
Un design intuitiv UX are o serie de caracteristici, dar există câteva caracteristici de bază care sunt întotdeauna prezente:
- Navigare ușoară;
- Orientat spre dialog;
- Există o îmbunătățire față de ceva care există deja;
- Este ușor de utilizat;
- Își face treaba rapid și eficient;
- Este ușor de partajat.
Interfața de utilizare cuprinde estetica, aspectul, senzația, capacitatea de răspuns și interactivitatea unui produs. Se concentrează pe antropometrie, ergonomie și haptică pentru a defini aspectul, interacțiunile, tranzițiile, animațiile și chiar micro-interacțiunile individuale.
O tendință UX relativ nouă pe care poate nu ai observat-o, care ocupă centrul atenției atât în UX, cât și în UI, este dark mode, sau teme, ale căror design-uri se referă atât la designul intuitiv, cât și navigarea ușoară.