Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor lansează o adresă de e-mail dedicată celor care vor să semnaleze nereguli referitoare la contractele de creditare

EconomieAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor lansează o adresă de e-mail dedicată celor care vor să semnaleze nereguli referitoare la contractele de creditare

La adresa lansată, consumatorii pot semnala creşterea exagerată a ratelor şi, ca atare, a gradului de îndatorare, faţă de momentul contractării creditului, creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale, prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege.

Adresa la care pot fi semnalate aceste nereguli este .

Cei care vor să semnalezeastfel de situaţii trebuie să transmită pe adresa de e-mail scanarea următoarelor documente: contractul si scadenţarul iniţial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent; corespondenţa avută cu banca.

”Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele Dvs. personale”, precizează reprezentanţii ANPC.

 

Citeste si alte articole: