Prin decizia instanței, Primăria Timișoara este obligată să facă modificări în organigramă, ceea ce va duce la înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar în cadrul instituției. În urma hotărârilor judecătorești definitive, Primăria Timișoara a elaborat un proiect de hotărâre pentru înființarea noii direcții.
„În momentul de față, organigrama aprobată prin HCLMT nr. 90/2022 nu mai cuprinde structurile Direcția Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități și Biroul Autorizare Activități Comerciale, în consecință, nu mai există nici funcția de director general la Direcția Drumuri, Poduri, Parcaje si Rețele de Utilități, nici funcția de șef birou la Biroul Autorizare Activități Comerciale. De asemenea, nu există nici alte funcții publice vacante echivalente în cadrul aparatului de specialitate al primarului ale căror condiții de studii și de vechime să fie îndeplinite de către reclamanți, potrivit fișelor de post aprobate. Înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport şi Transport Feroviar presupune şi reorganizarea activității aparatului de specialitate al primarului întrucât înființarea se realizează prin preluarea unor posturi, structuri şi atribuţii ale unor compartimente din cadrul aparatului de specialitate al primarului”, a transmis Primăria Timișoara.
Potrivit reprezentanților Primăriei, noua structură va fi responsabilă de atingerea obiectivelor Uniunii Europene în ceea ce privește transportul feroviar și reducerea emisiilor poluante generate de activitățile de transport. De asemenea, aceasta va implementa cerințele stabilite în Strategia Națională pentru Sport 2023-2032, care transferă o serie tot mai mare de atribuții și competențe către administrația publică locală.
Cetățenii din Timișoara pot să transmită propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare în decurs de zece zile de la publicarea proiectelor. Acestea pot fi trimise la adresa de email camelia.crisan@primariatm.ro.