”Teoretic, avem plan de restructurare şi la Blue Air. În realitate, îmi e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabil. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile .. cam cum ar fi situaţia? Avioane nu a avut niciodată, iar acum nici nu zboară. Deci ce s-ar putea întâmpla acolo? Personal îmi pare rău, cred că era bine în piaţa românească să avem un operator, Blue Air era al treilea operator, sau era în top 3, dar era mai mare decât Tarom înainte de criză, cota lor de piaţă s-a mutat la Wizz Air, preţurile au crescut. Nu spun că au crescut numai din cauza dispariţiei Blue Air, dar reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile. Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, au crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicaţia creşterii la noi este şi dispariţia Blue Air. Deci, îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii”, a declarat sâmbătă preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, în cadrul unei conferinţe la Sinaia.
Vorbind despre inflaţie, acesta a afirmat că inflaţia nu e microeconomie, ci înseamnă toată economia.
”Ţinerea preţurilor la un nivel rezonabil, a tuturor preţurilor, acesta e job-ul BNR-ului prin politica monetară, prin dobânzi. În esenţă, când creşte inflaţia, trebuie să creşti dobânzile, şi a Ministerului de Finanţe, prin politica fiscală. Când creşte inflaţia, vrei să reduci deficitul bugetar. Nu putem noi să stăpânim inflaţia. Noi ne uităm la pieţe, să nu fie probleme într-o industrie, să nu profite unele companii de inflaţie ca să îşi mai crească preţurile”, a adăugat Chiriţoiu.
Acesta a vorbit şi despre situaţiile dificile de la Tarom şi CFR Marfă şi a precizat că speră ca planurile de restructurare să fie finalizate în acest an.
„La Tarom, încercăm să terminăm în lunile următoare, iar planul de restructurare să fie agreat de Comisia Europeană. Idem la CFR Marfă, unde ideea este de a crea o nouă companie, deci de a extrage din actualul CFR Marfă partea viabilă. Asta înseamnă contractele care sunt profitabile şi echipamentele – locomotive şi vagoane – necesare pentru derularea acestor contracte viabile, iar restul vor fi vândute ca să acopere datoriile pe care le are CFR Marfă către stat”, a precizat Chiriţoiu.