Acest videoclip – care face parte dintr-o campnaie în valoare de nouă milioane de euro (9.91 milioane de dolari) realizată de grupul de comicare Armando Testa – a fost ironizat de către critici şi pe reţele de socializare încă dinainte să se dezvăluie că a fost filmată în străinătate.
Campania ”Open to Meraviglia” (”Deschis la minuni”) foloseşte ca ”influencer” o Venus computerizată, un simbol al artei italiene, a lui Sandro Botticelli din capodopera Renaşterii ”Naşterea lui Venus”.
Această ”Venus” foarte modernă poartă o fustă mini, mănâncă pizza şi prezintă unele dintre cele mai mari atracţii turistice italiene.
Criticul de artă Tomaso Montanari denunţă această campanie publicitară drept ”grotescă” şi o irosire ”obscenă” de bani.
Utilizatori ai reţelelor de socializare o parodiază.
UPS, ŢARA GREŞITĂ
În cea mai controversată filmare apare un grup de tineri care zâmbeşte, într-o patio, la soare, bând vin în ceea ce se presupune a fi un loc tipic italian.
Însă observatori atenţi au observat că grădina interioară respectivă se află în regiunea Cotar, în Slovenia, aproape de frontiera cu Italia, şi că pe masă se află o sticlă de vin cu o etichetă din Cotar.
Grupul de comunicare Armando Testa nu a comentat imediat aceste acuzaţii.
Ministrul italian al Tursmului Daniela Santanche, o membră a Partidului Fratelli d’Italia (FdI, neofascist) al premierului Giorgia Meloni, i-a catalogat pe criticii viceoclipului drept ”snobi”.
Folosirea lui Venus drept ”influencer” atrage tineri, se apără ea.