Primăria Timișoara a finalizat documentația necesară pentru înscrierea în programul „Rabla local” care permite casarea autovehiculelor uzate, în cofinanțare cu Administrația Fondului pentru Mediu. Cererea de înscriere va fi depusă după aprobarea de către Consiliului Local a Proiectului de Hotărâre în acest sens, care se află pe ordinea de zi a ședinței de plen de astăzi.
Bugetul local asigură sumele necesare pentru contribuția proprie a Primăriei Timișoara pentru un număr de 4.700 de autovehicule, în limita valorii de 2.820.000 lei. Contribuția proprie a Municipiului Timișoara este de 600 de lei pentru un autoturism.
După încheierea perioadei de înscriere, care se termină pe 28 aprilie, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) va publica lista cu unitățile administrativ-teritoriale acceptate în program și care au încheiat contracte de delegare. Ulterior, timișorenii se vor putea înscrie în aplicația pusă la dispoziție de către AFM, care va furniza primăriei lista cu solicitanții înscriși, în limita sumei bugetate și prevăzute în contractul de delegare.
Pentru a fi eligibili pentru program, solicitanții trebuie să fie persoane fizice cu domiciliul în Timișoara și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele lor sau în coproprietate, de cel puțin 5 ani și să nu aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local. Nu sunt eligibili pentru program cei care au beneficiat anterior de o finanțare prin alt program Rabla pentru același autovehicul.
Autovehiculele trebuie să fie înregistrate în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autoturismele în baza cărora se solicită stimulentul trebuie să aibă norma de poluare cel mult Euro 3. Detaliile programului pot fi accesate pe site-ul AFM: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.