Primăria Timișoara anunță că se pregătește să adere la Programul Rabla Local. Potrivit ghidului de finanțare pentru programul de casare a autovehiculelor uzate publicat de Ministerul Mediului, proprietarii de mașini vechi din Timișoara ar putea primi vouchere de 3.000 lei dacă acestea sunt casate. Se estimează că un număr de 4.700 de mașini vechi ar putea beneficia de acest stimulent în 2023.
Primăria Timișoara lucrează la documentația necesară pentru înscriere în program și la reglementările interne pentru acordarea stimulentului de casare, în conformitate cu ghidul de finanțare. Ghidul stabilește criteriile de eligibilitate pentru atât pentru persoanele fizice, cât și pentru vehicule.
„Solicitantul trebuie să fie o persoană fizică cu domiciliul în Timișoara și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele său ori în coproprietate de cel puțin 5 ani. De asemenea, nu trebuie să aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local, nu trebuie să fi obținut deja finanțare prin alt Program Rabla pentru același autovehicul și nu trebuie să fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului. Pentru a fi eligibil, autovehiculul trebuie să fie înregistrat în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autovehiculul trebuie să aibă norma de poluare Euro 3 sau inferioară”, a transmis Primăria Timișoara.
Potrivit Primăriei Timișoara, perioada de înscriere pentru locuitorii din Timișoara nu a fost încă stabilită, deoarece sunt necesari mai mulți pași administrativi. Acești pași constau în finalizarea procedurii și a regulamentului intern pentru acordarea stimulentului de casare, precum și de aprobarea acestora în cadrul consiliului local.
În perioada 21 – 28 aprilie, administrațiile locale se pot înscrie în program, urmând ca Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) să publice lista cu unitățile administrativ-teritoriale aprobate.
După publicarea listei, timișorenii se pot înscrie în aplicația pusă la dispoziție de AFM. Administrația Fondului pentru Mediu va furniza primăriei lista cu solicitanții înscriși, în limita sumei alocate din buget. După această etapă, potențialii beneficiari ai stimulentului de casare vor putea depune documentele justificative, iar administrația locală va verifica eligibilitatea acestora.