Producătorul român de pavaje Star Stone închide 2022 cu vânzări de peste 7,1 milioane de euro şi estimează o creştere de peste 30% în acest an

EconomieProducătorul român de pavaje Star Stone închide 2022 cu vânzări de peste 7,1 milioane de euro şi estimează o creştere de peste 30% în acest an

”Star Stone, cel mai mare producător român de pavaje premium destinate sectorului rezidenţial, a încheiat anul 2022 cu vânzări de peste 7,1 milioane de euro, în creştere cu peste 30% faţă de 2021. Accesoriile de gard, dalele de pavaj şi bolţarii sunt categoriile cu cele mai mari vânzări în 2022, cu ponderi în încasări de peste 20% fiecare”, anunţă compania.

Compania estimează că va menţine ritmul de creştere în 2023, când se aşteaptă la o cifră de afaceri mai mare cu 30%. Vânzările în afara României vor creşte direct proporţional, păstrând procentul de 10% din totalul estimat în acest an.

Star Stone are ca principale pieţe de desfacere România şi Ungaria, unde îşi comercializează produsele premium în reţele de magazine specializate şi de tip DIY. Compania deţine mai multe produse inovative, inclusiv cu patent, precum bolţarii Traverstone Block, care reduc numărul de manopere necesare construcţiei şi diminuează, astfel, cu până la 90% timpii de montaj pentru garduri, împrejmuiri de teren, fronturi stradale, ziduri decorative etc.

„2022 a fost un an excepţional din punctul de vedere al volatilităţii costurilor materiilor prime. Diferite evenimente, precum războiul din Ucraina, costurile energiei şi aprecierea puternică a dolarului, dar şi perspectiva unei crize economice globale, au afectat piaţa de construcţii. Clienţii rezidenţiali s-au găsit în faţa unei analize mai atente atunci când au făcut achiziţii de materiale de construcţii şi au optat într-o măsură mai mare pentru produse de calitate. Alegând materiale de construcţii premium, au înţeles să facă o investiţie pe termen lung şi nu o cheltuială pentru lucrările de amenajare şi de construcţie în propriile locuinţe. Pentru Star Stone, tendinţa românilor de a alege materiale de construcţii de calitate s-a văzut, anul trecut, în creşterea cu peste 30% a cifrei de afaceri”, spune Cristian Pop, director general al companiei.

Aceste rezultate au stat la baza deciziei companiei de a suplimenta investiţiile în dezvoltare, desfăşurate în ultimii doi ani, cu încă 750.000 de euro, în 2023. Compania are în derulare mai multe proiecte începute în ultimii doi ani, iar investiţiile de anul acesta se concentrează pe dezvoltarea investiţiilor demarate anterior şi susţinerea acestora cu noi spaţii de depozitare şi producţie, automatizări şi platforme betonate.

Anul trecut, Star Stone a anunţat trei mari proiecte de investiţii: o linie de producţie pe segmentul de piatră decorativă (investiţie în derulare, estimată la 2,5 milioane de euro), o facilitate care a dublat capacitatea de producţie a dalelor de pavaj (investiţie finalizată cu un aport de 1,3 milioane de euro) şi lansarea în piaţă a unei categorii de confecţii metalice pentru panouri de gard, porţi de acces pietonal şi auto, precum şi altor proiecte din acest sector.

Bugetul alocat pentru investiţii majore în 2022 – 2023 depăşeşte 3 milioane de euro. Odată cu aceste investiţii, compania estimează vânzări în creştere pe categoriile de bolţari (categoria va ajunge la o pondere de 24% din total, faţă de 20%, în 2022) şi de piatră decorativă (ponderea va urca la 14%, de la 12%).

Star Stone este cel mai mare producător român de pavaje premium destinate sectorului rezidenţial. Prezentă pe piaţa din România încă din 2007, compania a intrat în 2019 şi pe piaţa din Ungaria, unde comercializează, printr-o reţea amplă de distribuţie, dale de pavaj, bolţari, piatră decorativă, accesorii de gard, borduri de piscină etc. La nivel naţional, compania dispune de o reţea de peste 300 de distribuitori şi reţelele DIY Dedeman şi Hornbach.

 

Citeste si alte articole: