România: consumul de droguri a coborât la vârsta de 9 – 10 ani

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate...

Actele necesare pentru înscrierea la liceu 2024

În perioada 25 – 30 iulie 2024,...

Sondaj: 6 români din 10 cred că nivelul lor de bunăstare va crește

Unii români sunt optimiști. Șase din zece români...

Primăria Timișoara, proprietara STPT, vrea să-și plătească datoriile către ANAF

Din OrasPrimăria Timișoara, proprietara STPT, vrea să-și plătească datoriile către ANAF

Societatea de Transport Public Timișoara încearcă să evite intrarea în insolvență prin implementarea unui plan de restructurare a datoriilor către ANAF, elaborat de o companie specializată. Consilierii locali din Timișoara au aprobat mandatarea reprezentantului municipalității în consiliul de administrație al STPT pentru a susține acest plan.

Primăria Timișoara, care deține STPT, a anunțat că intenționează să achite datoriile pe care societatea le are către ANAF. Până în prezent, au fost plătite deja 37 din cele 52 de milioane de lei datorie. O cerere de plată a datoriilor a fost depusă, iar un plan de specialitate pentru restructurarea datoriilor este în curs de realizare.

Acest plan trebuie aprobat de conducerea STPT și prevede o perioadă de șapte ani de la aprobarea de către ANAF. Se dorește restructurarea a 81,8 milioane de lei, din care 61 reprezintă principalul, iar restul sunt majorările.

„Planul pe OG 6 propune, de fapt, o restructurare a datoriilor istorice și curente și, de asemenea, o restructurare viitoare, un plan, de fapt, pe mai mulți ani, care propune o restructurare a companiei. El prevede plata în întregime a sumei de 52 de milioane de lei, datorii curente și nu numai. În contrapartidă, ANAF va stinge tot o sumă asemănătoare”, potrivit viceprimarului Ruben Lațcău.

Măsurile cele mai importante vizează informatizarea companiei prin intermediul unui sistem ERP, care integrează toate fluxurile operaționale și contabile (cum ar fi distanța parcursă zilnic, cantitatea de combustibil utilizată, încasările, numărul de călători, costurile de operare etc.); Monitorizarea consumului de combustibil al vehiculelor și monitorizarea acestora prin intermediul unui sistem GPS modern, pentru a preveni furturile;

Se va implementa un sistem de bilete electronice pentru a crește încasările directe (vânzări de bilete/abonamente), dar și pentru a monitoriza încasările (în orice moment se va putea verifica în timp real câți călători sunt în fiecare mijloc de transport și câți au plătit călătoria).

În cadrul restructurării se va face o reducere de personal, fiind concediați cei care nu își desfășoară activitatea în departamentul respectiv, dar se vor angaja vatmani și șoferi pentru a spori atractivitatea transportului public și pentru a crește frecvența mijloacelor de transport. Scopul este angajarea a 150 de vatmani și șoferi.

De asemenea, se vor elimina 60 de posturi prin digitalizarea și automatizarea procedurilor și un număr de 20 de posturi prin comasarea departamentelor funcționale.

Planul de restructurare prevede și modalități de creștere a veniturilor din alte surse, astfel:

  • Se va sistematiza serviciul de publicitate și se va reorganiza departamentul de marketing pentru a crește veniturile companiei;
  • Se va dezvolta serviciul de infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara;
  • Se vor extinde serviciile STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara, în scopul creșterii veniturilor companiei;
  • Se va deschide serviciul de Inspecție Tehnică Periodică (ITP) către alte companii cu aceeași clasă de vehicule, pentru a crește veniturile companiei;
  • Se va modifica contractul care reglementează relația dintre companie și administrațiile locale, proces deja aflat în derulare;
  • Se vor institui măsuri de guvernanță și control la nivelul administrării companiei.

Citeste si alte articole: