Primarul Dominic Fritz afirmă că prezența presei la deschiderea Capitalei Culturale a însemnat pentru Timișoara o expunere mediatică echivalentă cu o campanie publicitară în valoare de trei milioane de euro. Acesta a prezentat titlurile unor publicații internaționale care au relatat despre evenimentul desfășurat în weekend-ul trecut.
”Estimăm că au participat aproximativ 60.000 de persoane la evenimentul de deschidere, 130 de evenimente care au făcut parte oficial din acest weekend. Timișoara a fost văzută de toată lumea, au fost peste 200 de jurnaliști acreditați la deschidere, au fost peste 50 de ambasadori și consuli, mai mulți miniștri”, a declarat Fritz.
Aproape 200 de jurnaliști acreditați la eveniment au scris despre atmosfera din oraș, despre programul cultural și despre ambițiile Timișoarei prin intermediul agențiilor de presă, posturilor TV, radiourilor și ziarelor internaționale.
”Impactul media, prezența în media națională și mai ales media internațională valorează în jur de trei milioane de euro doar pentru weekendul de deschidere. Dacă am fi plătit publicitate să ajungem la același număr de oameni cu știri sau publicitate despre Timișoara ne-ar fi costat trei milioane de euro”, a mai afirmat edilul.
El a prezentat câteva titluri din presa străină, dar, desigur, a inclus și titluri din presa țării sale de origine:
”Timișoara dă dovadă de optimism, multiculturalism și de curajul de a fi imperfectă” – scrie agenția de presă germană DPA, preluată de peste 70 de ziare, posturi de radio și TV.
”Cel de-al treilea oraș ca mărime din România este plin de culoare, atât prin peisajul urban, cât și prin modul în care oamenii trăiesc împreună”, scrie Süddeutsche Zeitung-
La Timișoara, ‘sora mai mică a Vienei’, se întâmplă mai multe ca niciodată” – theworldnews-
”Din punct de vedere cultural, acest oraș industrial și universitar în plină expansiune are multe de oferit” – rtl.de-
”Scopul programului e implicarea în cultură a tuturor claselor sociale”. – orf.at-
”Încă nu avem cifrele finale. Dar din ce avem până acum, am ajuns la 4.000 de articole și menționări în presa națională și internațională și peste 60 milioane de vizualizări. Timișoara face știri pozitive prin potențialul ei. Și e doar începutul”, a conchis Fritz.