Fiecare cetățean sau firmă va beneficia de un dosar electronic propriu în care vor fi stocate toate informațiile legate de interacțiunea cu primăria, în cadrul unui portal digital unic care va fi folosit pentru toate relațiile cu autoritățile locale. Așadar, dacă ați depus deja documente la primărie, acestea vor fi disponibile funcționarilor în momentul în care veți solicita noi servicii sau documente. Primarul Dominic Fritz are o viziune îndrăzneață, pe care dorește să o pună în practică cu ajutorul unor fonduri nerambursabile. Această abordare nu este una nouă, având deja un precedent în Spațiul Virtual Privat al ANAF, care funcționează de ceva timp în relația cu contribuabilii.
Primăria Municipiului Timișoara a inițiat o licitație pentru a achiziționa servicii digitale necesare dezvoltării și implementării unui portal unic ce va facilita relația între cetățeni, companii și autoritățile locale. Portalul va oferi servicii digitale, ușor de utilizat și intuitive, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice, în toate aspectele legate de interacțiunea cu administrația locală.
„În ultima perioadă am introdus servicii digitale noi și am îmbunătățit altele existente care din cauza faptului că erau greu de utilizat nu erau folosite de timișoreni. Practic, de la începutul anului, peste 60.000 de timișoreni au folosit serviciile digitale ale municipalității, fie au plătit taxele și impozitele online, au cumpărat abonamentul de parcare, și-au făcut programări sau au depus acte online. Acum, trecem într-o nouă etapă și vrem să realizăm un portal unic, unde atât cetățenii, cât și firmele să aibă servicii online, care îi scutesc de o grămadă de drumuri inutile și de birocrație fără rost”, declară primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
După implementarea portalului unic, atât persoanele fizice cât și cele juridice vor putea depune cereri pentru obținerea de avize, certificate și alte documente, efectua plăți electronice pentru taxe și impozite locale, primi notificări și informații de interes public, completa formulare de feedback și chestionare. Primăria Timișoara a lansat o licitație pentru achiziționarea de servicii digitale în vederea realizării și implementării acestui portal unic, iar ofertele se pot depune până la data de 28 martie 2023, ora 15.00. Mai multe detalii despre licitație se pot găsi la link-ul: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100162642. Proiectul a obținut o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru digitalizarea arhivelor Primăriei și realizarea portalului unic de interacțiune cu cetățenii și firmele.
Primăria Municipiului Timișoara are în plan un proiect de digitalizare a administrației locale, care va include îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (cum ar fi hotărâri ale consiliului local, achiziții publice, concursuri de angajare), crearea unei hărți a informațiilor publice relevante (cum ar fi lucrări de utilitate publică sau servicii publice frecvente), dezvoltarea unei identități digitale unice și a unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (cum ar fi lucrările planificate în zonă sau restricțiile de trafic).
De asemenea, programul va include scanarea și digitalizarea a 5.000 de unități arhivistice, astfel încât documentele din arhivă să fie ușor accesibile în format electronic, în funcție de subiect/interes și cuvinte cheie.
Proiectul, numit „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara”, este finanțat din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020 și trebuie finalizat până la 31.12.2023. Valoarea estimată a obiectivului de investiții este de 2.670.788 lei, TVA inclus.