SREiB, ed2: Ce efecte a avut școala online asupra elevilor

EconomieSREiB, ed2: Ce efecte a avut școala online asupra elevilor

Brand Media Production vă invită luni, 06 februarie, cu începere de la ora 19:00, la cea de-a doua ediţie a evenimentului SMART România – Educaţie în Business, care va avea loc la Berăria Gambrinus (Bd. Regina Elisabeta, nr.38, București), unde alături de principalii speakeri încercăm să găsim soluţii la cele mai grave probleme cu care se confruntă copiii şi tinerii din România, de la grădiniţă până la facultate: depresie, anxietate, excluziune socială, dependenţa de jocuri online şi multe altele.

Citește și Evenimentele SMART Romania se reiau la Berăria Gambrinus

Agendă:

18:45 – 19:15 Primire invitaţi

19:15 – 19:30 Scurtă introducere Ciprian Mailat, jurnalist şi antreprenor

19:30 – 20:30 Discuţii libere cu următorii speakeri

Octavian Iacob, regizor film “O secundă”

Andreea Mitroescu, psiholog

Anca Tala, antreprenor Grădiniţa Diamond Kids

Nicoleta Munteanu, vicepreşedinte CONAF

Părintele Ciprian Grădinaru, Paraclisul Maicii Domnului

Gelu Duminică, sociolog

Cristi Iacob, actor (tbc)

+ Invitat SURPRIZĂ

20:30 – 21:00 Dezbatere

21:00 – 21:30 Networking

21:30 – 24:00 AFTER PARTY

Cum a fost la ediţia 1 SREiB

Lecţii de antreprenoriat: Îţi faci treaba, turiştii vin singuri. Trenul de mare viteză în România – un vis profesional. Tesla – între pasiune şi tehnologie. Ne lipseşte încrederea în dezvoltarea afacerilor

Cum putem atrage mai mulţi investitori străini, ce trebuie să facă autorităţile pentru promovarea exporturilor, de ce festivalurile de muzică şi gastronomia tradiţională sunt prioritare pentru business sau cum îi învăţăm pe tineri să devină antreprenori – acestea au fost subiectele dezbătute, luni, 30 ianuarie 2023, la Berărie Gambrinus la prima ediţie din acest an a evenimentelor SMART România – Educaţie în Business (SREiB).

Gambrinus s-a întors din alte vremuri

Ioan Borzea, manager Berărie Gambrinus şi fondator al Festivalului Sun Waves: „Gambrinus nu este un brand nou, mie mi-au plăcut tot timpul brand-urile vechi, având în vedere că în vremurile când eram student mai veneam aici, pe la Gambrinus. Acesta a fost înfinţat în anul 2012 şi sper să îl ducem cât mai departe. Gambrinus nu era în componenţa actuală, făcea parte şi Recepţia hotelului Cişmigiu, dar ei l-au modificat şi acum să spunem că are în jur de 200 de locuri, care – cât de cât – se apropie de ce era înainte”.

Ioan Borzea aminteşte că Festivalul Sun Waves a apărut în 2007 iar după 15 ani de existenţă atrage mulţi turişti străini.

E un festival care a crescut organic – la ora actuală, din 20.000 de oameni, câţi avem de 1 Mai, 20% sunt din România, 80% sunt din alte ţări. Cred că brandurile româneşti, dacă îşi fac treaba ca lumea, străinii vin singuri, nu există o reţetă pentru a atrage turiştii străini. Trebuie să crezi în ce faci, să dai servicii de calitate şi turistul, la un moment dat, vine, dar trebuie să şi revină şi dacă revine, vine şi cu alţii după el şi aşa mai departe”, a evidenţiat Ioan Borzea.

Viitorul României trece prin infrastructura de cale ferată

Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova: „Mă refer extrem de ţintit la o reţea de trenuri de mare viteză. E visul meu profesional să putem face ca în România să mergem cu trenul, în mai puţin de trei ore, din Bucureşti către orice oraş mare al ţării. Am un plan foarte bine articulat, pe care l-am prezentat până acum la vreo patru premieri, dar nu s-a întâmplat nimic mai departe. Sigur că e nevoie de investiţii masive, însă cred că problema dezvoltării regionale a României trece prin această infrastructură de trenuri de mare viteză. E mai mult sau mai puţin bine calculat, dar 20 de milioane de euro e un început bun, dar deocamdată şi 500.000 de euro ar fi necesar să declinăm un studiu mai demografic amănunţit”, a subliniat Gabriel Stanciu.

Tesla – pasiune, sustenabilitate, tehnologie

Mihai Maxim, Club Tesla Owners România: pasiune, sustenabilitate, tehnologie: „Noi suntem interfaţa companiei Tesla, fiecare ţară şi regiune are un club care se ocupă de promovarea acestui brand şi de promovarea energiei sustenabile şi tranziţiei către maşinile electrice. Suntem un club format din pasionaţi şi entuziaşti ai acestui brand şi încercăm să promovăm sustenabilitatea, resursele alternative de energie şi, totodată, să ajutăm viitorii şi actualii posesori de maşini electrice, în special cei cu Tesla, să se cunoască mai bine, să înţeleagă acest brand şi să înţeleagă aceste tehnologii”, a spus Mihai Maxim.

Există premisele pentru o clasă de antreprenori industriali români

Rareş Burlacu, preşedintele Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior: „Suntem încă într-o fază de tranziţie în ce priveşte această nouă entitate statală, Agenţia de Investiţii Străine şi Comerţ Exterior. Ea are o singură credinţă, aceea de a crea prosperitate pentru cetăţenii României. Pentru prima dată, există în România condiţiile şi premisele pentru a stabili o clasă de antreprenori industriali pe bază de capital românesc privat”.

Rareş Burlacu arată că potrivit studiilor despre legătura dintre investiţii străine şi comerţ internaţional, legate de investiţii masive şi de persoane calificate care dobândesc competenţe şi atribuţii specifice noi, urmează o pantă crescătoare a comerţului internaţional al acelei ţări.

Aceste companii vor veni în România ca un surplus la capitalul pe care noi ne dorim să fie românesc”, a subliniat el.

Impactul pandemiei asupra investiţiilor străine

Dan Suciu, purtător de cuvânt al Băncii Naţionale a Românei: „Multe din investiţiile străine care în mod normal s-ar fi făcut în anii 2020-2021 au fost amânate şi s-au făcut în 2022, odată cu reluarea activităţii şi ieşirea din constrângerile legate de pandemie. De aceea nu avem greendfield, dar avem reinvestiţii ale companiilor care sunt deja prezente în România. Sunt investiţii noi, dar cred că 80% din 11 miliarde sunt ale companiilor deja existente în România”.

El a adăugat că în mentalul investitorului occidental au rămas unele „mici repere fatale” legate de România, provenite de la începutul anilor ’90. (…) Avem un handicap pe care nu am ştiut să îl depăşim nici prin activitatea noastră internă pentru că suntem, în continuare, ţara cu cele mai mari deficite, cu cea mai proastă infrastructură, dar care însă a recuperat cel mai mult din decalajele faţă de Uniunea Europeană. Având în vedere oportunităţile, o dată ce vin, investitorii străini rămân”.

Ne lipseşte încrederea

Mircea Valentin, senior partner Societatea Civilă de Avocaţi Mircea şi Asociaţii: „De ce am avea nevoie să atragem mai mulţi investitori, fiind într-o competiţie mondială? Experienţa mea din public şi privat mi-a relevat absenţa unui element necesar, care este prezent în ţările de succes: încrederea. Suntem în dubiu. Oamenii care n-au încredere nu reuşesc, nu ajung mai departe. (…) Este un element nonfinanciar, dar investiţiile şi deciziile pe criterii reci, pe calcule exacte, la virgulă. Ar trebui să lucrăm de sus până jos, începând de la Guvern, să ne concentrăm pe atuurile noastre, avem şi defecte, dar trebuie, în ansamblu, să transmiţi un mesaj că suntem primitori, încrezători, ştim ce avem de făcut”.

Comunicarea prin sport aduce notorietate şi profit

Valentin Popescu, expert marketing sportiv şi comunicare: „E foarte important să-ţi faci din pasiune o meserie şi asta te ajută să reuşeşti întotdeauna în viaţă. Eu trăiesc fiecare clipă pe care o generez, fiecare acţiune pe care o fac. Îndemn toate companiile să comunice prin sport, pentru că nici măcar nu e nevoie de bugete foarte mari, pentr că totul se transformă în notorietate, iar notorietatea se transformă, până la urmă, în profit, în bani. În ultimii ani am făcut cam 200 de acţiuni de marketing sportiv, pe toate sporturile”.

* În fiecare seară de luni, la Berărie Gambrinus (Regina Elisabeta, nr 38, Bucureşti), aducem în actualitate serile din perioada în care maestrul I.L. Caragiale şi amicii puneau ţara la cale, degustau mâncăruri alese şi se delectau cu băuturi fine, anunţă Ciprian Mailat, managing director Brand Media Production.

Brand Media Production, companie condusă de jurnalistul Ciprian Mailat, a relansat seria evenimentelor SMART Romania – Educaţie în Business (SREiB), cu o tradiţie de patru ani.

Parteneri: Apa Kangen, Berărie Gambrinus, Sunwaves, Explorado, International Alexander, Club Tesla, Alstom Romania, Vesta

Parteneri media: Profit News TV, News.roProfit.ro, NewMoney, ClubAntreprenor, Informateca, wavenews.ro, Agroteca.ro

Citeste si alte articole: